۱۳۹۱ تیر ۶, سه‌شنبه

و اینک زمانی است برای مفید بودن



نام حسین رونقی ملکی را بی شک در فضای مجازی بسیار شنیده اید، وی هم اکنون در یکی از بیمارستان های تهران تحت درمان است. اما حسین رونقی ملکی بیش از یک نام است، او اولین فردی بود که به تولید آنتی فیلتر از سال 83 مبادرت کرد و در سال 88 و پس از انتخابات ریاست جمهوری که هیچ یک از... آنتی فیلترهای معروف توانایی کار کردن نداشتند، این حسین و دوستان او بودند که شب ها و روزها کار می کردند و با تولید آنتی فیلتر های جدید راه های دسترسی به سایت های مختلف را فراهم می کردند. او هم اکنون در وضعیت بد جسمی است. ما در این کمپین از شما می خواهیم تا با ارسال تنها یک ایمیل، کمکی به وی بکنید. این عمل نه خطری برای شما دارد و نه شما را مورد پیگرد و آزاد و اذیت سیستم امنیتی کشور قرار می دهد.

مدتی پیش عده ای از اساتید دانشگاه های آمریکا به ایران آمدند. یکی از این استاتید هیتر گوانتی استاد دانشگاه فورتهام بود. جمهوری اسلامی پس از سفر این استاد دانشگاه به ایران پروپاگاندای بسیاری به راه انداخت و خانم گوانتی هم اکنون در حال نگارش کتابی در رابطه با ایران است. وی فکر می کند در ایران عدالت و آزادی تمام وجود دارد و این مساله را دستمایه کتاب خود کرده است. حال از تمامی شما دوستان عزیز خواهشمندی در ایمیلی کوتاه از خانم گوانتی بخواهید که برای آزادی حسین رونقی ملکی که تنها جرمش تلاش برای دسترسی آزاد همگان به اطلاعات بود موضع گیری کند.
حسین رونقی ملکی بیش از یک سال را در سلول های انفرادی بند 2 الف اطلاعات سپاه گذارند و هم اکنون به اتهام همین تلاش ها به 15 سال زندان محکوم شده است.
از تمامی دوستان خود بخواهید که به این کمپین بپیوندند و ما در این راه یاری کنند.

۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

فراخوان جلسه سخنرانی در پالتاک


ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر  

 احدي را نميتوان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاري قرار داد که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشري يا موهن باشد.

ماده 9 اعلامیه جهانی حقوق بشر 

 احدي را نميتوان خودسرانه توقيف، حبس يا تبعيد نمود.



26 ژوئن، روز جهانی منع شکنجه و پشتيبانی از قربانيان

فراخوان

سخنرانی، داستانخوانی بحث وگفتگو درپالتاک 



  

بررسی وضعیت شکنجه و قربانیان آن در جمهوری اسلامی ایران



 سخنرانان وموضوع سخنرانی:

                 امید دانا: فعال فرهنگی و سیاسی در ایران و محکوم به اعدام 

شهادت، از وضعیت شکنجه در ایران

                 حمید حمیدی: پژوهشگر و فعال حقوق بشر

حقوق انسان و شکنجه

داستانخوانی: میترا درویشیان نویسنده و فعال حقوق بشر



 مکان: پالتاک

Paltalk:

Social Issues and Politics
Human Rights
Kanoon Defa az Hoqoq Bashar dar Iran Iran

 زمان:  شنبه  30  یونی 2012 ساعت 19.00 به وقت اروپای مرکزی

برگزار کننده: مینو مهرفومنی
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران / نمایندگی سوئد

اطلاعیه 355 کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر
الف/ هر کس حق دارد که سطح زندگي او، سلامتي و رفاه خود و خانواده اش را از حيث خوراک و مسکن و مراقبتهاي طبي و خدمات لازم اجتماعي تامين کند و همچنين حق دارد که در مواقع بيکاري، بيماري، نقص اعضاء، بيوگي، پيري يا در تمام موارد ديگري که بعلل خارج از اراده او وسائل امرار معاشش از دست رفته باشد از شرايط آبرومندانه زندگي برخوردار باشد.
ب/ مادران و کودکان حق دارند که از کمک و مراقبت مخصوصي بهره مند شوند. کودکان چه بر اثر ازدواج و چه بدون ازدواج به دنيا آمده باشند حق دارند که همه از يکنوع حمايت اجتماعي برخوردار شوند.

دستگیری و قتل کولبرها کردستان به دست نیروهای دولتی همچنان به شدت ادامه دارد.

کاسبکاران مرزی، قشری از مردم تهیدست و بی دفاع کردستان که علاوه بر بی حقوقی عملاً ماده های 3-6-22-23-24- 25-26 اعلامیه جهانی حقوق بشر بی نصیب هستند.  



      

کشتار کولبران و کاسبکاران تهیدست مرزی در کردستان همچنان ادامه دارد

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران این اعمال غیر انسانی جمهوری اسلامی ایران را شدیدا محکوم کرده و از جوامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری برای توقف کشتار و زخمی شدن کاسبکاران مرزی یاری می طلبد.

355
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

۱۳۹۱ خرداد ۲۲, دوشنبه

فراخوان شیرین عبادی برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، و سه سازمان مدافع حقوق بشر برای نجات جان زندانیان بیمار در ایران

در زندان های جمهوری اسلامی ایران زندگی بسیاری از زندانیان عقیدتی در خطر است. شیرین عبادی برنده‌ی ایرانی جایزه صلح نوبل، فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر ایران و گزارش‌گران بدون مرز رفتار غیر انسانی جمهوری اسلامی با زندانیان عقیدتی و از میان با مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران را محکوم می‌کنند.

«وضعیت حقوق بشر در ایران هر روز بدتر می‌شود، ما شاهد مرگ مشکوک زندانیان و بدرفتاری با آنها در زندان‌های سراسر ایران و به ویژه در زندان‌های اوین و رجایی شهر هستیم. خطر مرگ بسیاری از زندانیان عقیدتی را تهدید می کند. برای نمونه نرگس محمدی، محمد صدیق کبودوند و حسین رونقی ملکی به شدت بیمار هستند. ما خواهان ازادی فوری و بدون قید و شرط آنها هستیم. ما مقامات مسوول ایران را فرا می‌خوانیم به بد رفتاری با زندانیان و از به خطر انداختن جان این انسان‌ها خود داری کنند. ما مسوولان جمهوری اسلامی ایران را مسئول هرگونه پیشامد بد برای آنها می‌دانیم.

۱۳۹۱ خرداد ۱۴, یکشنبه

گزارش آماری نقض حقوق بشر – ویژه اردیبهشت ۱۳۹۱

نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بر اساس برنامه ماهانه خود که بیش از ۲۶ ماه از آغاز آن می‌گذرد، اقدام به انتشار گزارش آماری ماهانه از وضعیت حقوق بشر ایران ویژه اردی بهشت ماه ۱۳۹۱ نمود.
در اردی‌بهشت ماه ۱۳۹۱  نیز هم‌چون گذشته نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در کشور به قوت خود ادامه یافت و حتی با افزایش اجرای احکام اعدام و همین طور صدور این حکم برای فعالین سیاسی نسبت به ماه‌های پیشین مواجه شدیم. از سوی دیگر، مصادف شدن دومین ماه سال با روز جهانی کارگر(اول ماه می) و برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران زمینه ساز تشدید فشارها بر فعالین کارگری و فرهنگی شد.
مقدمه آمار
بر اساس گزارش‌های گردآوری شده از سوی نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در محدوده زمانی اردی بهشت ماه سال ۱۳۹۱ تعداد ۲۵۷ گزارش از سوی حداقل ۴۶ منبع خبری یا حقوقی انتشار یافته است.
در بررسی موردی ۲۵۷ گزارش اردی بهشت ماه، تعداد ۲۹۸۱۸ مورد نقض حقوق که ۷۷۸۲ مورد آن نقض مستقیم حقوق بنیادین بشر با حضور آمر در تطبیق با اعلامیه جهانی حقوق بشر و تعداد ۲۲۰۳۶ مورد آن نقض حقوقی است که در عین وجود معاهدات بین المللی، نقض بنیادین حقوق بشر محسوب نمی‌شود؛ ارزیابی شده است.
عمده موارد نقض حقوقی که علیرغم تاثیر مستقیم از سیاستگذاری‌های حکومت، اقدام مستقیم و منظم نقض حقوق بشر را در بر نمی‌گیرد، در حوزه کارگری بوده است و حقوقی از قبیل بلاتکلیفی و یا بیکاری کارگران پس از تعطیلی کارخانه رخ داده است.